keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Kiintiö täynnä ja aika paljon ylikin

Menin eilen illalla sänkyyn jo yhdeksältä. Flunssa väsyttää, vaikka ainahan minä ajoissa menen nukkumaan. Nyt tosin ei uni tullut. Sydän hakkasi, kädet tärisivät ja paikallaan oli ihan mahdotonta pysyä. Ja kun sydäntä alkoi oikein kuulostelemaan, niin eihän se tuntunut edes pysyvän oikeassa rytmissä, löi ihan miten sattuu. Mietiskelin siinä, että nyt sitä sitten kuollaan sydänkohtaukseen ja sen pituinen se, lapset jäävät äidittömiksi enkä minä ehtinyt nähdä edes koulun aloitusta, rippikoulusta nyt puhumattakaan. Ahdisti ja suretti ja vituttikin tämä elämän epäoikeudenmukaisuus. Ennen viimeistä henkäystä tuli kuitenkin mieleen, että päivä oli mennyt flunssan takia hiukan sumuisissa tunnelmissa. Aloin laskea: yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi. Oikeastaan viisi ja puoli. Ja aika isoa. Viisi ja puoli isohkoa kupillista kahvia, kun minun ehdoton kahvikiintiöni per päivä on kaksi isohkoa kupillista, pieniä voi juoda kolmekin. Mutta niiden on oltava sitten oikeasti pieniä. Muuten tärisyttää eikä uni tule vaikka mitä tekisi.

Pari tuntia pyörittyäni sain kuitenkin unen päästä kiinni, nukuin pari tuntia ja heräsin. Valvoskelin pari tuntia ja herätyskellon soidessa olin puolikuollut väsymyksestä. Flunssa ei olotilaa parantanut mutta ei toisaalta juuri huonontanutkaan. Vahingosta viisastuneena olen tänään juonut vain kaksi pienehköä kupillista. Enkä ota enää yhtään. Minusta tulisi hirveän huono narkkari, kun en kestä edes kahvia.

Huomenna pääsen taas korjaamolle. Tai auto pääsee. Jippiaijee.

2 kommenttia:

  1. Kofeiini on ärhäkkää tavaraa. Minä olen lopettanut cocacolan ja muiden vastaavien pepsien juomisen lähes kokonaan. Riitti, kun kerran pari join tyhjään mahaan liikaa kokista ja lepopulssi tärähti yli 140:n. Ei kivaa. Kohtuullisia kahvipäiviä sinulle :)!

    VastaaPoista
  2. Kiitos, eiköhän jatkossa pysy kofeiinitasot taas kohtuullisina.

    VastaaPoista