keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Onni on olla elossa

Mikä onni on olla elossa. Se on niitä asioita, joita harvoin pysähtyy miettimään. Mutta kun saattelee viimeiselle matkalleen omaa vuosikertaa olevan ihmisen, tuntuu mielettömältä etuoikeudelta olla elossa. Missään ei asiat järjesty oikeisiin mittasuhteisiinsa niin tehokkaasti kuin arkun äärellä. Tiedän tietysti, että pian taas kitisen töistä ja valvotuista öistä, mutta juuri tällä hetkellä olen kiitollinen tästä kaikesta. Siitä, että voin tehdä työtä, joka ottaa välillä ihan valtavasti päähän. Siitä, että minulla on ne lapset, joiden vuoksi valvoa öitä. Siitä, että hengitän. Vaikka kyllä minä silti heittäisin sen kiitollisuuden romukoppaan, jos sillä saisi serkun takaisin.

Huomasin, että minulla on uusi lukija. Veela, olet lämpimästi tervetullut.

1 kommentti:

  1. Kiitos! Minulla on ollut juurikin sellainen turha pienisieluinen vikinä- ja valituspäivä tänään. Aina joskus on.

    VastaaPoista