keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Tulkintoja

Minulle tehtiin elämäni ensimmäinen Tarot-tulkinta. Minua on joskus varoiteltu näistä korteista, mutta eipä noista suuremmin tainnut haittaa olla. Hienot kuvat ja tulkitahan niitä voi miten tykkää. Tai on kai niille jotkut säännöt olemassa, mutta sanotaan nyt näin, että minä tulkitsen miten tykkään.
En minä siitä tulkinnasta paljon muista, huonomuistinen kun olen. Pääasia nyt kuitenkin oli, että seesteisiä aikoja on luvassa, mikä tietysti olisi hyvin toivottavaa.

Minua kiinnostaisi kovasti myös astrologinen tulkinta, mutta se on jo sen verran kallis, että saa jäädä odottamaan parempia aikoja. En oikeastaan ajattele, että nämä tulkinnat antaisivat jonkinlaisia vastauksia siihen, kuinka elämäänsä tulisi elää. Mutta siihen uskon, että ne voivat auttaa pääsemään lähemmäksi sitä, mikä on olennaista niissä elämänvalinnoissa: omaa luonnollista intuitiotaan. Ajattelen niin, että meissä itsessämme on jo vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Niitä vastauksia on vain välillä tavattoman vaikea kuulla. Erilaiset läsnäoloharjoitukset (tai meditointi, mitä sanaa vierastan) ja reiki ovat minulle ainakin tällä hetkellä ne tärkeimmät menetelmät itseni kuuntelemiseen. Silti ei aina ole helppoa saada yhteyttä itseensä, niin pöllöltä kuin se kuulostaakin. Mutta kun elämä on enimmäkseen hulinaa ja huisketta, niin kyllä siinä yhteydet katkeilevat niin että napse käy. Välillä pitää pysähtyä, keräillä niitä langanpäitä yhteen ja miettiä, että kukas minä taas olinkaan, mitä elämältä kaipaan ja haluan.

Sain joskus kauan sitten vinkin, että henkisesti raskaassa työssä olisi hyvä välillä pysähtyä pyytämään itselleen siunausta, suojausta tai mitä sanaa nyt itse kukin haluaa käyttää. Ei tarvitse uskoa mihinkään, ei tarvitse ajatella sitä, tuleeko se siunaus enkeleiltä, jumalalta vai maailmankaikkeuden hyviltä voimilta. Kunhan hiljentyy hetkeksi ja pyytää apua. Minä viittasin silloin kintaalla moiselle neuvolle, en kai minä nyt ala kesken kiireisen työpäivän pyytelemään yhtään mitään. Mutta nyt olen niin tehnyt. Ja kappas vaan. Se auttaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti