lauantai 4. heinäkuuta 2015

Tarpeeton

Olen viidettä päivää tarpeeton. Toisin sanoen lomautettu. Se ei liiemmin haittaa, olen ottanut tämän kyllä ihan lomana. Ei kerrota kenellekään. Kaksi päivää vielä ja sitten alkaa ihan oikeakin loma.

Pari ensimmäistä lomautuspäivää olin pahalla tuulella. Olin puhkipoikkiväsynyt, kireä ja rasittava. Minua otti suunnattomasti päähän, että kauan kaivattu vapaa oli koittanut, enkä keksinyt yhtään hyvää syytä nousta sängystä ulos. Kun pitäisi liikkua, nauttia, iloita ja rentoutua! Kun kerrankin on aikaa tehdä kaikkea! Ja minä makasin sängyssä ja toivoin, että lapset unohtavat minun olevan olemassa.

Sitten tajusin, että takana on tiukka työputki. Takana on kaikkien aikojen vaikein talvi sairastelukierteineen. Ihme olisi, jos olisin virkeä ja hyväntuulinen. Vapaan tarkoitushan lienee nimenomaan levätä ja ladata akkuja. Niinpä aloin laiskotella oikein luvan kanssa, eikähän se sitten kauan huvittanutkaan. Nyt olen jo vähän vähemmän kireä, vähän enemmän rento. Tästä onkin hyvä aloittaa oikea loma, kun on jo lomautuksen aikana ehtinyt karistella pahimmat kiireet ja ahdistukset kintereiltä. Aion minä silti laiskotella jatkossakin. Mahdollisimman paljon.

2 kommenttia:

  1. Hyvää lomaa!!!
    Totta, se pelkkä oleminen pitää opetella, kun päälle on jäänyt touhotus ja tehokkuus.

    VastaaPoista