torstai 17. syyskuuta 2015

Nälkä (ei elämän)

Elimistöni näyttää kärsivän nälänhädästä. Syön joka päivä kuin rekkamies, eli ihan liikaa toimistotyöntekijälle. Vaikka täytyy myöntää, etten tiedä, kuinka rekkamiehet syövät. Kävin kyllä kerran treffeillä rekkamiehen kanssa, mutta joimme vain kahvit, enkä osaa sen perusteella tehdä tulkintoja rekkamiesten yleisestä ruokavaliosta. Oletan heidän syövän paljon, vaikka en oikeastaan tiedä, mihin se perustuu. Voi olla, että he juovat vain kahvia. Litratolkulla kahvia.

No, joka tapauksessa syön paljon. Silti olen viime aikoina herännyt joka yö klo 01.00-01.45 välisenä aikana hirveään nälkään. En voi ymmärtää. En ole noussut syömään, koska ajattelen, että siitä tulee hyvin äkkiä paha tapa. Minulla on suunnattoman suuri herkkyys pahoille tavoille ja niitä on ennestäänkin jo riittämiin. En ole myöskään yrittänyt syödä päivisin enemmän, koska en oikeastaan voi syödä enempää, kun ei minuunkaan ihan mahdottomia mahdu, vaikka paljon mahtuukin. Öisin on käynyt mielessä, että ehkä tämäkin on taas yksi oire orastavista vaihdevuosista. Voisiko se olla? En tiedä, en ole perehtynyt aiheeseen riittävästi. Ehkä täytyy perehtyä.

Öinen nälkä on tietysti johtanut siihen, että olen suunnattoman väsynyt. Yritin aluksi ajatella, että ei tätä kauan voi kestää, kohta nukun taas hyvin ja olen päivisin virkeä. Sitten aloin miettiä, koska ihan oikeasti olen ollut viimeksi virkeä. En muista. Aina rakastuessani olen hetken aikaa virkeä, mutta koska rakastuminen on kuitenkin kaikkine oheistoimintoineen äärettömän uuvuttavaa puuhaa, on siinäkin saldo melkoisen heikko. En tiedä, olenko ollut oikeasti virkeä koskaan. Muistan joskus lukeneeni artikkelia, jossa joku asiantuntija sanoi, että tietää nukkuneensa riittävästi, jos herää aamulla virkeänä. Herääkö joku aamulla virkeänä? En minä ainakaan. Ehkä en vain sitten nuku riittävästi, mutta koska nukun jo nyt 9-10 tuntia yössä, ei enempään aika riitä. Tosin tällä hetkellä tietysti valvon siitä osan.

Kauheasti tulikin asiaa yhdestä vaivaisesta nälästä. Tuli nälkäkin. Menen syömään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti